tiistai 13. toukokuuta 2014

Valmis PPH

Minä olen täten päässyt läpi perhepäivähoitajan ammattitutkinnosta. Eilen illalla kyllä hirvitti, kun opettaja soitti että hupsis, oli unohtanut yhden monisteen näyttösuunnitelman kokoamisnipusta, ja tekaisin sitten illasta tekstiä yleisimmistä kehitysvammoista ja sensorisen integraation häiriöistä itkua vääntäen. Kyllä vitutti ja kiukutti, miten hankalaksi tämä voidaan minulle tehdä. Tuntui siltä että miten minua voidaan koetella perä perään, ja kuka edes haluaa.
Niitä opettajia kai hävetti, kun niiden vika tämä oli. Varsinkin kun se oli jo kertaalleen hyväksytty ennen kuin arvioijana toimiva opettajani huomasi jutun. No jaa, sen vuoksi kai pääsinkin sitten aika helpolla kyseisestä alueesta ja nyt ei pitäisi olla mitään valittamista - viikon päästä saa juhlia paperi kädessä.
Enää tämä viikko työharjoittelussa, tulee niin ikävä näitä lapsia. Niin hauskoja ja kekseliäitä löytyy, että luulen päivieni muuttuvan aika tylsiksi. Olen nyt harkinnut aika kovasti otanko oman ryhmän, jos nyt ei kouluun pääse. Muitakin vaihtoehtoja tietenkin on, menen nyt kesäksi parturi-kampaamoon takaisin, ei sitä tiedä vaikka sille tielle jäisin kokonaan. Toisaalta kiinnostaisi jonkin verran lähteä vähän seikkailemaan, voisi au pairiksi mennä. Britteihin mieluiten, Amerikka on pelottava ja hullu ja Australiassa on niin paljon tappavia olentoja, että kuolisin viikossa kun astuisin lapsen lemmikkitarantulan päälle.

Ensi viikonloppuna minä matkustan Kikuconiin vähän myymään asioita. Sitäkin odotan innolla, hirmuisesti iloisia asiota nyt elämässäni, kaikki on taas kääntynyt ylämäkeen.

4 kommenttia:

  1. Onneksi olkoon ! Ammatteja ei voi olla liikaa ja kaikki täydentää toisiaan, vaikkei osais niin aina ajatellakaan. Se on hyvä että viitit haaveilla ja pohdiskella tulevaisuuden mahdollisuuksia, kaikkea voi aina kokeilla ja tehä sen aikaa kun kivalta tuntuu. Mieti ihmeessä aupaireilua, hyvä työkokemus ja vähän matkustelua ja tutustumista siihen oikeeseen vieraan maan kulttuuriin. Ja mikä parasta, jossei nappaa, sieltä pääsee aina takaisin ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä mietin ja harkitsen tarkkaan mitä seuraavaksi tapahtuisi. Yliopistoon on valintakokeet vielä edessä, minulle saa pitää sormia ristissä ;)

      Poista
  2. Onneksi olkoon valmistumisesta! Itellä vielä vuosi puurtamista...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tsemppiä ja voimia, se osaa olla todella raskasta se puurtaminen.

      Poista