torstai 20. kesäkuuta 2013

Huku kukkasiisi

Minä en pidä juhannuksesta, se saa minut ahdistumaan ja surulliseksi ja raskaaksi. Haluaisin nukkua koko juhlan ja herätä kun on vain enää tavallisia viikonloppuja. 

Juhannus on kaverijuhla. Toisille se on perhejuhla, mutta meidän perheessä se on aina ollut kaverijuhla. Paskempi juttu jos niitä kavereita ei juurikaan ole missään, tai jos sinua ei ole kutsuttu kavereiden juhliin jonne muut kaverit menee.

Viime juhannuksena Harun eksä uhkasi tappaa minut, kehotti minua kuolemaan pois ja sen jälkeen se uhkasi hypätä rekan alle. 

Edellisjuhannuksen olin peiton alla tietokoneella, kunnes perhetutun poika painostettiin kutsumaan minut niille. Se nyt oli ihan oma virheensä, mitä en halua edes muistaa.

Tänä vuonna olen kahden vaiheilla kehittääkö yksin kotona ryyppäämisestä perinne vai raahautua saareen vanhempien kanssa. 

Taidan mennä saareen, kalaseuralla on sentään hyvä sauna, vaikka muuten huonoa seuraa ovatkin. 

Hukkumisvaarakin on suurempi.

Ja voi kyllä, minä kiukuttelen kun en itkemäänkään pysty.

1 kommentti:

  1. kiukutellaan yhdessä. minäkään en tykkää juhannuksesta yhtään, siihen kuuluu vaan kaverit ja ryypäys ainakin yleensä. joka juhannus tekisi todellakin mieli vain vaipua horrokseen.
    halaus ja voimia sulle <3

    VastaaPoista