sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

Manners and nightmares

Minä puukotan Harua päähän yhä uudestaan ja uudestaan, koska se ei ole haru vaan joku paha joka yrittää tappaa minut. Katkon siltä käden irti ja painan valokatkaisijaa ja se on mennyt. Haru pesee rauhassa kasvojaan ja näen kuinka minun tekemäni haavat sen päässä kuroutuvat takaisin kiinni. 

Se on vielä täällä, sun täytyy tappaa ittes ennen kun se tulee takaisin! Mitä sä oikeen teet?! Minä kerron Harulle hädissäni, mutta se käskee olemaan huolehtimatta, ei tässä mitään hätää ---  ja sitten se on takaisin ja Memer tönii minut hereille koska huudan. 

Olen hiestä märkä ja minun on kuuma ja kylmä ja hengitän kuin maratonin jäljiltä. Memer tunkee nenänsä poskeeni ja minä huokaan että olen okei, en tiedä vakuuttelenko poikaa vai itseäni. Nousen silti ylös ja haparoin tieni suihkuun.



Käytiin Harun kanssa kiinalaisessa syömässä ja sen jälkeen soitettiin kaveri katsomaan uusi Star Trek meidän kanssa. Oli hyvä, minä pidin, joskin toisti turvallisesti vanhoja teemoja. Naurettiin ja kikatettiin Spockin ja Kirkin bromancea joka internetissä venyy vielä vähän pidemmälle.

Entinen pomoni parturi-kampaamosta pitää firmansa juhlat meidän kahvilassa ja kuulin siitä kun äiti pyysi minut töihin kanssaan. En ole saanut siltä akalta vieläkään palkkaa, enkä tiedä haluanko nähdä sitä. Ei toisen juhlissa voi mennä kovistelemaan että heiheihei missä on minun rahat, se ei ole hyvien tapojen mukaista. Lisäksi olen niin nynny etten uskaltaisi.

Vituttaa se että olen sille tuntilistani antanut ja kaikki ja silti joudun kärkkymään perään, kuinka voi epärehellinen ihminen vain olla. Kuinka voi ajatella että dumdidum, mitäs tässä nyt, ehkei se huomaa ollenkaan. Eihän se ole minulla kuin viisi vuotta töissä käynyt.

Osittain aivan oma vikani kun sille olen aina töihin suostunut. Ei, ei jumalauta ei ole minun vikani! Tuon otan takaisin, tämä on justiinsa sitä että juujuu, "ei sinulla ole mitään lounastaukoja yhdeksän tunnin päivän aikana" -paskaa mitä olen saanut joskus kokea. Jos ihminen tekee työtä, siitä kuuluu saada palkkaa, ilmainen työvoima ei ole laillista vaikka työnantaja sitä kuinka toivoisi. 

Paskinta on se että sitä rahaa kyllä lupaillaan kun siitä puhutaan.

Pitäisi vain taas uudelleen viedä sille tilinumerot ja tuntilistat ja olla tarpeeksi tuju ja tuittupäinen.

1 kommentti:

  1. sulla on täysi oikeus vaatia palkkasi kun olet kerran työtä tehnyt. nih!

    VastaaPoista